miercuri, 12 mai 2010

Comentariul săptămânii 01.04-07.04.2009


Ceea ce speram să nu se întâmple s-a întâmplat, totuşi! Mai aveam un licăr de speranţă în sufletele noastre de suporteri, că actuala generaţie de fotbalişti români ne va da măcar un motiv de bucurie în aste vremuri mohorâte de criză…
Ei, aşi ! Vorba aia: ,,N-ai cu cine, bă !’’ Şi chiar că n-am avut cu cine ! Am văzut o echipă naţională formată din figuranţi, fără o viziune şi vreo strategie clară de joc. Chiar şi dacă ar fi jucat în 7, sârbii tot ne-ar fi bătut! Pentru că au avut ceva ce la noi a lipsit mereu: ambiţie, determinare, dorinţă de victorie! Sigur, s-ar spune că acum după război, mulţi viteji se-arată şi-şi dau cu părerea. Cine suntem noi, să ne dăm cu părerea? Ne pricepem noi la fotbal mai mult decât selecţionerul Piţurcă? Noi, suporterii, ar trebui să ne vedem lungul nasului şi să ne vedem de treaba noastră de suporteri ! Să plătim bilete la meciuri, să suferim în faţa televizoarelor şi să sperăm la infinit că poate vom vedea şi fotbal…După fiecare meci al naţionalei, tot felul de reporteri sportivi, pun întrebări tâmpite, de genul : ,,Ce ne-a lipsit astăzi pentru a câştiga ?’’ Iar cei întrebaţi, răspund toţi la fel, fără excepţie şi fără legătură cu întrebarea : ,,Adversarii noştri şi-au dorit mai mult victoria, noi am jucat bine dar am pierdut. Deşi ştiam că sârbii sunt buni la fazele fixe, n-am putut face nimic pentru a schimba asta.’’. Şi alte astfel de inepţii specifice ,,vedetelor’’ din fotbal. Că n-a jucat Chivu, că trebuia să-l bage în teren pe Max Nicu ăla extra, ultra, mega lăudat, adus cu surle şi trâmbiţe, căruia i s-a făcut pasaport românesc la urgenţă pentru a fi selecţionat…în tribună. Că sârbii au avut noroc, iar noi am avut ghinion, că au beneficiat de un autogol şi de un gol din ofsaid…Cam astea sunt justificările de fiecare dată când se pierd meciuri importante ale naţionalei. Eu am avut un ,,deja-vu’’! Am văzut aceeaşi atitudine ca la meciul cu Olanda. În ciuda unor perioade foarte scurte de fotbal, am văzut acelaşi joc la mica ciupeală, aşteptând totul de la Mutu şi cam atât. Dar mai ales aceeaşi atitudine specific românească de după meci : ,,Să sperăm că alţii îi vor bate pe sârbi, îşi vor apăra corect şansele, iar noi vom avea în continuare şanse la calificare’’. Ce să mai zicem ?
Orice comentariu despre fotbal nu face decât să răsucească cuţitul în rana deschisă a oricărui suporter. Este clar de-acum că această generaţie de fotbalişi este una de rataţi ! Şi în condiţiile în care campionatul intern e plin de brazilieni, argentinieni, ghanezi şi alte naţii, poate ar fi bine să-i convocăm pe-ăştia la o ,,multinaţională’’, că poate-aşa nu ne mai supărăm pe ,,naţionala României’’.

Viorel Dodan
30.03.2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu